Rahmat Allah Waktu Pagi Ebit Lew


Rahmat Allah pagi-pagi ini....
Saya dalam perjalanan nak ke Bangunan Sri Perak Darul Ridzuan Ipoh dari JB semalam. Tiba-tiba dengar langgar sesuatu lorong kanan tengah gelap-gelap. Allah....
Rasa lari kereta. Terus perlahankan kereta. Tiba-tiba bunyi pecah tayar. Alhamdulillah dah perlahankan kereta..
Rupanya tayar belakang dah pecah. Tengok tayar senyum fikir apa rahmat Allah nak beri. Tengah berfikir musibah sebab Allah sayang...ya Allah apa rahmat Allah nak bagi ini? Syukur Allah selamatkan dari musibah lagi besar...
Kali pertama tukar tayar kereta ini. Tengah gelap-gelap. Meraba cari tempat buka tempat tayar spare. Dengan lori laju. Rasa terbang..betul-betul kat sebelah rasa.

Sekali ada seorang berlari dari sebelah sana. Datang tolong..dia kerja towing. Lepas dia tolong. Saya kata abang baik. Abang nak masuk Islam? Jom masuk Islam.
Dia kata..dia senyum pandang saya. Ini kali pertama orang ajak saya. Saya teringin juga. Nanti saya fikir...terima kaseh ajak saya...
Saya rasa dia baik. Teringin nak kongsi Islam dengannya..
Meneruskan perjalanan ke Ipoh dari Jb semalam. Mengendalikan seminar separuh hari hadir pelangi disebalik hujan. Ya Allah. Jadikanlah semua ini asbab hidayah-ebit lew

Comments

Popular posts from this blog

Ustaz Ebit Lew Jumpa Sultan Kelantan

Hikmah dan makna sujud ketika solat